Telefon: +36 1 269 5242
Isonzó Expressz | Különvonat, zarándokvonat, nosztalgiavonat, Doberdó
 

Program


1. nap: 2019. augusztus 5. (hétfő)

Indulás a reggeli órákban különvonattal Kelenföld pályaudvarról Szlovéniába, Nova Goricába. Fel- és leszállási lehetőségek: Kelenföld, Tatabánya, Győr, Hegyeshalom.
A vonatút az 1854-ben átadott, Semmering-hágón keresztül vezető – a világ első magashegyi vasútvonalaként ismert – Semmeringbahn-on halad, mely 1990-ben felkerült az UNESCO Világörökség Listára. A gyönyörű természeti panoráma mellett a vasúti pályaszakasz tereptárgyainak építészeti megoldásai gondoskodnak a lenyűgöző látványról: 14 alagút, 16 viadukt, több mint 100 kőhíd és átjáró illeszkedik a hegyvidéki tájba. Alagutak, viaduktok és az alpesi táj szépsége tárul vendégeink szeme elé. Az utazás során történelmi előadásokra, szakmai és kötetlen beszélgetésekre kerül sor a közösségi kocsikban. A vonaton e témában berendezett kiállítás is megtekinthető.
Az utazás ezt követően a smaragdszínű Isonzó mentén, a világhírű Solkan hídon át vezet az egykori görzi vasútállomásra, a mai Nova Goricába.
Érkezés Nova Goricába a késő délutáni órákban, ahol a vonatot ünnepélyesen fogadják a vasútállomás előtti Európa téren. Rövid köszöntés, majd transzfer autóbuszokkal a szálláshelyekre.
Szállás Nova Goricában.

 

2. nap: 2019. augusztus 6. (kedd)

Reggeli a szállodában, majd utazás autóbusszal a Sabotin hegyre (Monte Sabotino), ahol megtekintjük az egykori állások területén kiépített Béke parkot, szabadtéri múzeumot. Az Isonzó jobb partján emelkedő hegy jelentős szerepet játszott a Görz városánál kialakított osztrák–magyar hídfő védelmében. A hegyet lövészárkok és kavernák hálózata borítja, amelyeket a szembenálló felek építettek.
Ezt követően Kobaridba (Caporetto) utazunk, ahol felkeressük a látványos Kobaridi Múzeumot, amely az I. világháborús Isonzó-front eseményeit idézi fel, bemutatva a Felső-Isonzó mentén két és fél évig tartó harcokat, különösen a tizenkettedik isonzói csatát, a caporettói áttörést. Az Isonzó menti terep makettje, a gazdag képanyag, a rekonstruált kaverna és a magyar nyelvű dokumentumfilm az emberiség történetének egyik legnagyobb hegyi csatáját jeleníti meg.
Továbbutazás a Kolovrat-hegyre, látogatás az I. világháborús szabadtéri emlékhelyen, ahonnan páratlan panoráma nyílik az Isonzó völgyre. A több mint 1000 méter magas gerincet és az olasz harmadik védelmi vonal jól megőrzött állásait elhagyva visszaindulunk a szálláshelyre.
Szállás Nova Goricában.

 

3. nap: 2019. augusztus 7. (szerda)

Reggeli után indulás a Piavéhoz. Felkeressük a Montello hegyen található emlékhelyeket, a Nervesa della Bataglia fölött álló és a harcok során elpusztított kolostorromot és turisztikai kilátóhelyet valamint a közel 10 ezer katona maradványait őrző Osszáriumot. Ezt követően sétát teszünk a Piave parton és megtekintjük a pontonos emlékművet. A Montellón és a Piave folyó partján megemlékezünk az 1918 nyarán a folyón átkelt és környékben harcolt magyar katonákról.
Az idei út várhatóan egyik népszerű programja lesz a Piave szigetén, a Montello lábánál található Fondazione Jonathan Collection – Aerei Storici Famosi szervezet által korabeli minták alapján épített repülőgépek megtekintése és az általuk előadott légiharc-bemutató. Francesco Baracca és Manfred von Richthofen, „a vörös báró” híres gépe mellett többek között egy Caproni bombázó is megtekinthető lesz, és későbbi korokból Az angol beteg című film híres gépe, amivel a filmet is forgatták annó.
A piavei harcokban elesett hősi halottakra emlékezünk Cittadella városka katonai temetőjét felkeresve, amely az olasz katonai nyilvántartások alapján közel 22 ezer katona földi maradványait őrzi, és így a legnagyobb osztrák–magyar katonai temető Olaszország területén.
Ebédidőt a középkori hangulatú Cittadella városában biztosítunk.
Szállás Nova Goricában.

 

4. nap: 2019. augusztus 8. (csütörtök)

Reggeli a szállodában. Szabadidő illetve fakultatív programlehetőségek:

1.) Doberdó-fennsík: 7 500 Ft/fő (minimum 40 fő)

Utazás autóbusszal a Visintiniben található Magyar Kápolnához. Az emlékhelyet elhagyva rövidesen elérjük a Doberdó-fennsíkot: San Martino del Carsóban múzeumlátogatás, majd a nagyváradi 4-es honvédek emlékgúlájának megtekintése következik. A Monte San Michele magaslatán sétát teszünk az egykori magyar kavernákat, lövészárkokat, alagutakat bemutatva. Redipugliában felkeressük az olasz katonatemetőt és monumentális hősi emlékművet.
Ebédidő útközben Gradisca városában.

2.) Tengerparti pihenés: 6 500 Ft/fő (minimum 40 fő)

Utazás autóbusszal Portorozsba. Pihenés, fürdőzés, szabadidő a szlovén tengerpart egyik legkedveltebb, kitűnő klímával rendelkező üdülőhelyén. Gyönyörűen parkosított övezet, modern strandok, éttermek, kávézók, sportolási és szórakozási lehetőségek várják az ide látogató turistákat.

3.) Borkóstolás ebéddel; félnapos program: 22 600 Ft/fő (minimum 16 fő)

Autóbuszos kirándulás a környező hangulatos borvidéken (Smartno, Dobrovo). Bár nemzetközileg még kevésbé ismert a világ egyik legfinomabb boraival büszkélkedhet Szlovénia. Látogatás az olasz határvidéken található Goriska Brda legnagyobb borászatában. A környéket nemes egyszerűséggel kis Toscánának hívják a helyiek, és nem túloznak!
Több fajta bort kóstolhatunk a helyi borászbemutató alatt, majd többfogásos ebédet fogyasztunk el egy helyi étteremben.

4.) Látogatás a postojnai cseppkőbarlangban, és a Predjamai várban, ebéddel: 25 500 Ft/fő (minimum 30 fő)

Szlovénia világhírű látványossága a Postojna városban található cseppkőbarlang, mely az egyik legnagyobb ilyen képződmény a világon. A turistákat egy kisvonat viszi a barlang belsejébe, ahol egy kb. másfél órás vezetett séta keretében ismerhetjük meg a barlang történetét és legszebb cseppköveit. A barlanglátogatás után ebéd, majd irány a predjamai vár. Számos lovagvár van a világon, de ilyen, mint a Predjamai, nincs több! Egy 123 méter magas, függőleges sziklafal egyik nyílásához építették, így elölről lovagvár, hátulról pedig hatalmas barlangrendszer.

5.) Félnapos autóbuszos kirándulás Javorcára: 8 500 Ft/fő (minimum 20 fő)

Látogatás a goriciai (görzi) várban, majd indulás Javorcára. A közös osztrák-magyar 3. hegyidandár katonái 1916-ban egy szecessziós stílusú kápolnát emeltek az elesett bajtársak emlékére. A kápolna építői tölgyfa muníciósládák deszkáiba égették két és fél ezer elpusztult bajtársuk nevét - e táblák, a Halottak könyve lapjai ma is ott sorakoznak a falakon.
(A részvételi díj tartalmazza a belépőjegy árát. Közepesen nehéz program, a parkolótól körülbelül 600 méter emelkedős séta a kápolnáig.)

Szállás ezen a napon is Nova Goricában.

 

5. nap: 2019. augusztus 9. (péntek)

Reggeli, majd transzfer autóbuszokkal az olasz foglianói osztrák–magyar katonai temetőbe – amit 2014. szeptember 13-án Ferenc pápa is meglátogatott és egyedül imádkozott a sírkövek között. Ebben a temetőben több mint tizennégyezer I. világháborús hősi halottat temettek el. A szépen gondozott sírkert azonosíthatóan magyar nevű hőseinek fejfáját nemzeti színű szalagok díszítik. A sírkert főhelyén álló, hétezer ismeretlen katona csontját fedő sírkőlap felett emlékmű áll.
„Ebben a temetőben lelt végső békét az osztrák–magyar hadsereg hazáját szerető 14 ezer 550 elesett hőse. Itália testvéri szeretete helyezte őket itt örök nyugalomra” – olvasható a az emlékműre helyezett német nyelvű márványtáblán. Koszorúzás, tiszteletadás hőseinknek. Az ünnepség után transzfer autóbusszal a nova goricai vasútállomásra.

Indulás haza Magyarországra vonattal a késő délelőtti órákban. Érkezés Budapestre az esti órákban.

 

Fedélzeti szolgáltatások

 A vonatban nosztalgia étkezőkocsi közlekedik, ahol lehetőség van finom ételek, illetve italok fogyasztására elérhető áron. A bárkocsiban alkoholos- és üdítőitalok, kávé, tea valamint sós/édes rágcsálni valók vásárolhatók. A vonaton élőszavas hangosítás segítségével tájékozódhat az utazással kapcsolatos tudnivalókról.

Economy Club osztály: a kényelmes, négyszemélyes páholyokkal felszerelt termes, Economy Club kocsik tökéletes választást jelentenek baráti társaságoknak, nagyobb csoportoknak. Az ülések háttámlája dönthető, így az utazás közben kényelmesen élvezhetik az elsuhanó táj látványát.

Pullman Club osztály: az utazás teljes időtartama alatt ásványvíz, kávé és tea korlátlanul fogyasztható az ülőhelyeken. Az árban benne foglaltatik továbbá az oda- és visszaúton egy-egy háromfogásos ebéd, melyet jegyvásárláskor választhatnak ki vendégeink. A légkondicionált Pullman Club kocsikban nagy lábterű két- és négyszemélyes páholyokban dönthető ülések szolgálják a rendkívül kényelmes utazást. Egész úton külön, kétfős felszolgáló személyzet gondoskodik utasaink kényelméről. Mellékhelyiség a kocsik végén található.

Imperial Club osztály: az exkluzív, tíz férőhelyes Imperial Club kocsi kétszemélyes fülkéiben vendégeink az utazás ideje alatt teljes ellátásban részesülnek, így nincs más teendőjük, mint hátra dőlni és élvezni az elsuhanó táj látványát. Az Imperial Club osztályon utazó vendégeinket indulás előtt egy pohár pezsgővel köszöntjük. Indulást követően a kocsi saját felszolgálója veszi fel a rendelést, aki egész úton áll vendégeink rendelkezésére. Korlátlan ásványvíz, üdítő- és forróital fogyasztás, egy üveg minőségi bor, előre választható ebédek a csak a Imperial Club osztályon utazóknak elérhető menüből és színvonalas magazinok várják vendégeinket. Minden fülke saját, teljes értékű fürdőszobával, egyedi fűtéssel és az elektromos eszközök töltésére alkalmas hálózati csatlakozóval rendelkezik.

 

A csoporttal együtt utazó és a vonaton, illetve az egyes helyszíneken szakmai előadásokat tartó történészek

Pintér Tamás
Történész-levéltáros, a Károli Gáspár Református Egyetem BTK Történelemtudományi Doktori Iskola doktorandusza, az első világháború magyar hadszíntereinek kutatója. Fő kutatási területe az olasz front és a háború emlékezetének története. A témához kapcsolódó kiadványok és publikációk szerkesztője, illetve szerzője. A Nagy Háború Kutatásáért Közhasznú Alapítvány kuratóriumának elnöke.

Rózsafi János
Helytörténész, hadszíntérkutató, az első világháború magyar hadszíntereinek kutatója, a fő kutatási területe a 20. honvéd hadosztály harcainak története. A témához kapcsolódó publikációk szerzője. A Nagy Háború Kutatásáért Közhasznú Alapítvány kuratóriumának tagja.

Dr. Stencinger Norbert
Történész, a hadtudomány PhD fokozatosa, az első világháború magyar hadszíntereinek kutatója, fő kutatási területe a Doberdó és a tábori lelkészet története. A témához kapcsolódó publikációk szerzője. A Nagy Háború Kutatásáért Közhasznú Alapítvány kuratóriumának a tagja.

Dr. Négyesi Lajos
Hadtörténész, hadtudomány PhD fokozatosa, nyugállományú alezredes, egyetemi docens, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem oktatója, a középkori magyar és egyetemes hadművészeti, valamint csata- és hadszíntérkutatással foglalkozó kiadványok és publikációk szerzője.


Részvételi díjak

 

3*-os szállodában
(Hotel Lipa,
Hotel Sabotin)

4*-os szállodában
(Hotel Park,
Hotel Perla)

Utazás Economy Club osztályon, szállás kétágyas szobában

106 900 Ft/fő

120 900 Ft/fő

Utazás Economy Club osztályon, szállás háromágyas szobában

102 900 Ft/fő

116 900 Ft/fő

Utazás Economy Club osztályon, szállás négyágyas szobában

102 900 Ft/fő

Utazás Economy Club osztályon, szállás egyágyas szobában

124 900 Ft/fő

144 900 Ft/fő

Félpanziós felár (4 vacsora)

10 000 Ft/fő

18 000 Ft/fő

Pullman Club osztály felára

27 900 Ft/fő

Imperial Club osztály felára

58 900 Ft/fő

Fakultatív biztosítási csomag

Hamarosan!


A részvételi díj tartalmazza: utazás különvonattal 2. osztályon, négy éjszakai szállás, választás szerinti három- illetve négycsillagos szállodában reggelivel, szükséges transzferek, a leírásban szereplő programok a szükséges belépőkkel, magyar idegenvezetés, szakmai-hadtörténeti vezetés, előadások, kiadványok a vonaton, kötelezően fizetendő üdülőhelyi díj.

A részvételi díj NEM tartalmazza: Személyes jellegű kiadások, esetleges fakultatív programok, a fenti leírásban nem szereplő egyéb étkezések, biztosítási csomag (EUB), Pullman Club felára, Imperial Club felára, félpanzió felára.

Foglaláskor a részvételi díj 40 százaléka fizetendő, a fennmaradó összeg kifizetése legkésőbb indulás előtt 30 nappal esedékes. Minimum létszám 350 fő. Árainkat 330 Ft/€ árfolyamig tartjuk.

A különvonaton vasutas-, nyugdíjas-, gyermek-, diák- és egyéb kedvezmények nem vehetők igénybe.

Fakultatív útlemondási biztosítás plusz BBP biztosítási csomag: legkésőbb az utazás előtt két héttel köthető meg.

Az utazáshoz – felnőttek és gyermekek részére egyaránt – érvényes útlevél vagy személyi igazolvány szükséges!

MÁR FOGLALHATÓK a részvételi jegyek a 2019-es Isonzó Expresszre!

A vonat, amiről négy ország beszél: 2019 nyarán az Isonzó Expressz újra útnak indul!

Jelentkezés